1- Kıyas şer'i bir delil değil, içtihadın malzemelerindendir.
2- Kıyasa ancak zaruret halinde başvurulur ve bu şekilde kıyas ile elde edilmiş bir hüküm de herkesi bağlayıcı değildir.
3- Kıyas dinde mevcut olmayan bir hükmü ispat etmez, lakin mevcut olan bir hükmün anlaşılması için misal getirilebilir.
4- Naslarda bir illet yasaklanmışsa, yasaklanan bu illeti taşıyan bütün maddeler yasağa dahildir.
5- İllet ancak nas ile sabit olur, akıl ile veya şüphe ile illetlendirme yapılamaz.
6- Naslarda bazı maddeler ismen yasaklanmışsa, yasaklanan bu maddelere benzerliklerinden dolayı naslarda
yasaklanmayan maddeler bunlara kıyaslanamaz.
7- Hakkında nas bulunamayan meselelerde kıyas yapılmaz, eğer ihtilaf etmemişlerse sahabi kavli alınır.
8- İbadetlerde kıyas yapılamaz.
Altın Kaideler
2- Kıyasa ancak zaruret halinde başvurulur ve bu şekilde kıyas ile elde edilmiş bir hüküm de herkesi bağlayıcı değildir.
3- Kıyas dinde mevcut olmayan bir hükmü ispat etmez, lakin mevcut olan bir hükmün anlaşılması için misal getirilebilir.
4- Naslarda bir illet yasaklanmışsa, yasaklanan bu illeti taşıyan bütün maddeler yasağa dahildir.
5- İllet ancak nas ile sabit olur, akıl ile veya şüphe ile illetlendirme yapılamaz.
6- Naslarda bazı maddeler ismen yasaklanmışsa, yasaklanan bu maddelere benzerliklerinden dolayı naslarda
yasaklanmayan maddeler bunlara kıyaslanamaz.
7- Hakkında nas bulunamayan meselelerde kıyas yapılmaz, eğer ihtilaf etmemişlerse sahabi kavli alınır.
8- İbadetlerde kıyas yapılamaz.
Altın Kaideler