1- Bir hükmün Rasulullah sallallahu aleyhi ve selleme has olduğu ancak delil ile sabit olur, ihtimal ile sabit olmaz.
2- Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin devamlı yapmadığı ibadetler, o ibadetin devamlılığına delil olmaz.
3- Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin ikrarı hüccettir.
4- Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin hayatı döneminde vaki olan bir şey, Nebi Sallallahu aleyhi ve sellem vakıf olmasa da hüccettir.
5- Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin mücerred fiili vaciplik ifade etmez.
6- Aslen mubah olan şeylerde Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin bir şeyi terk etmesi, onu terk etmenin vacip olduğunu göstermez.
7- Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin yapmayı düşündüğü fakat yapmadığı şey hüccet değildir.
8- Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin kasıtsız olarak yaptığı fıtri hareketleri taklid etmek Allaha yakınlık sağlamaz.
9- Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin kasıtlı yaptığı fiilleri Nebi sallallahu aleyhi ve selleme muhabbetten dolayı yapmak mustehaptır.
10- Teşri için yapılması ihtimali bulunan fıtri fiillere devam etmek ve onunla teselli bulmak müstehaptır.
11- Yapma ihtiyacı olduğu ve hiçbir engel bulunmadığı halde Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin terk ettiği bir fiili yapmak bidat, terk etmek sünnettir.
12- Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin tek bir meselede birbirine muhalif filler yaptığının nakledilmesi, bunların meşru olduğunu gösterir.
13- Şayet Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin kavli ile fiili arasında muhalefet varsa ve aralarını bulmak imkanı yoksa, kavli sünnet, fiili sünnete tercih edilir.
14- “Kane: yapardı” Şeklinde gelen fiil, tekrarı ifade eder.
Altın Kaideler
2- Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin devamlı yapmadığı ibadetler, o ibadetin devamlılığına delil olmaz.
3- Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin ikrarı hüccettir.
4- Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin hayatı döneminde vaki olan bir şey, Nebi Sallallahu aleyhi ve sellem vakıf olmasa da hüccettir.
5- Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin mücerred fiili vaciplik ifade etmez.
6- Aslen mubah olan şeylerde Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin bir şeyi terk etmesi, onu terk etmenin vacip olduğunu göstermez.
7- Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin yapmayı düşündüğü fakat yapmadığı şey hüccet değildir.
8- Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin kasıtsız olarak yaptığı fıtri hareketleri taklid etmek Allaha yakınlık sağlamaz.
9- Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin kasıtlı yaptığı fiilleri Nebi sallallahu aleyhi ve selleme muhabbetten dolayı yapmak mustehaptır.
10- Teşri için yapılması ihtimali bulunan fıtri fiillere devam etmek ve onunla teselli bulmak müstehaptır.
11- Yapma ihtiyacı olduğu ve hiçbir engel bulunmadığı halde Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin terk ettiği bir fiili yapmak bidat, terk etmek sünnettir.
12- Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin tek bir meselede birbirine muhalif filler yaptığının nakledilmesi, bunların meşru olduğunu gösterir.
13- Şayet Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin kavli ile fiili arasında muhalefet varsa ve aralarını bulmak imkanı yoksa, kavli sünnet, fiili sünnete tercih edilir.
14- “Kane: yapardı” Şeklinde gelen fiil, tekrarı ifade eder.
Altın Kaideler