Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
“Kim bir mü’mini bilerek öldürürse onun cezası içinde ebedi kalmak üzere cehennemdir. Allah ona gazap etmiş, lanet etmiş ve ona çok büyük bir azab hazırlamıştır.”
(Nisa: 93)
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
“Onlar ki, Allah’la beraber başka bir ilaha ibadet etmezler. Allah’ın haram kıldığı cana haksız yere kıymazlar, zina etmezler. Kim bunlardan birini yaparsa ceza görür. Kıyamet günü de azabı kat kat olur ve azabın içinde hor ve ebedi bırakılır. Ancak tevbe edip iman ederek salih amel işleyen kimseler müstesnadır. İşte Allah bunların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Allah Gafur ve Rahimdir.”
(Furkan: 68-70)
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
“Kim bir canı bir can karşılığında olmaksızın veya yeryüzünde fitne çıkarmak için öldürürse, bütün insanları öldürmüş gibi olur ve kim onu kurtarırsa bütün insanları yaşatmış gibi olur.”
(Maide: 32)
“Diri diri gömülen kızın hangi suçtan dolayı öldürüldüğü sorulduğu zaman.”
(Tekvir: 8-9)
Rasulullah (s.a.s) “Helak edici yedi günahtan sakının” dediği hadisi şerifinde; Allah’ın haram kıldığı cana haksız yere kıymayı bu günahlardan birisi olarak belirtmiştir.
Bir defasında: Ya Rasulullah! Allah katında günahların en büyügü hangisidir? diye sorulduğunda Rasulullah (s.a.s) şu cevabı verdi:
“Allah seni yarattığı halde ona herhangi bir şeyi denk tutmandır."”Sonra hangisinin daha büyük günah olduğu sorulduğunda:
“Seninle yemek yemesinden korktuğun için çocuğunu öldürmendir.” buyurdu. Sonra hangisidir, denildiğinde: “Komşunun hanımıyla zina etmendir.” buyurdu
(Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesei, Ebu Davud, Ahmed)
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:
“İki müslüman kılıçlarıyla vuruştukları zaman öldüren de öldürülen de cehennemdedir.” Sahabeler bunun üzerine:
“Ya Rasulullah! şu öldürenin cehennemde olduğunu anladık da, ya öldürülene ne oluyor? Onun suçu ne? dediler. Rasulullah (s.a.s): “Çünkü o da müslüman kardeşini öldürmeye azimliydi.” buyurdu
(Buhari, Müslim)
"Bir insan kendisine haram olan kanı dökmediği müddetçe, dini yönden emniyet içersindedir.”
(Buhari, Ahmed)
“Benden sonra birbirinin boyununu vuran kafirlerin haline dönmeyin.”
(Buhari, Müslim)
İbn-i Beride babasından Rasulullah (s.a.s)’in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:
“Bir müslümanı öldürmek, Allah (c.c)’ın katında dünyanın zeval bulmasından daha büyüktür.”
(Nesei)
“Kıyamet günü önce insanlar arasındaki kan davaları hükme bağlanır.” (Buhari, Müslim, Nesei)
Abdullah b. Amr’dan Rasulullah (s.a.s)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir.
“Büyük günahlar; Allah’a ortak koşmak, haksız yere adam öldürmek, ana-babaya eziyet etmek ve yalan yere yemin etmektir.”
(Buhari, Ahmed)
Ukbe b. Malik’den, Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
“Allah (c.c) mü’mini haksız yere öldüreni cennetine sokmaz.” Rasulullah bu sözü üç kere söylemiştir.”
(Zehebi bu hadis için Müslim”in şartlarına göre sahihtir, dedi.)
“Haksız yere öldürülen hiçbir insan yoktur ki Adem’in ilk oğluna bundan bir pay düşmesin. Çünkü, o öldürme işini ilk kez başlatan kişidir.”
(Buhari, Müslim)
İbn-i Ömer (r.a)’den Rasulullah (s.a.s)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
“Müslümanlarla arasında anlaşma bulunan bir kişiyi haksız yere öldüren kimse cennetin kokusunu dahi hissedemeyecektir. Halbuki cennetin kokusu kırk yıllık mesafeden rahatlıkla hissedilir.”
(Buhari, Nesei, İbn-i Mace, Ahmed)
Ebu Hureyre (r.a)’den
Rasulullah (s.a.s)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
“Allah’ın ve Rasulullah’ın zimmetine sahip olan kimseyi haksız yere öldüren kişi, Allah’ın ahdini bozmuş olur. Bu kişi cennetin kokusunu bile duyamayacaktır. Halbuki cennetin kokusu kırk senelik mesafeden rahatlıkla hissedilir.”
(Tirmizi rivayet etti ve hasen sahih dedi.)
Ebu Hureyre (r.a)’dan, Rasululluh (s.a.s) şöyle buyurdu:
“Bir kelime söylemek suretiyle dahi olsa bir mü’mini öldürülmesine katkıda bulunan kimse kıyamet gününde gözlerinin arasında “Allah’ın rahmetinden umudunu kesmiştir” yazılı olduğu halde Allah’a kavuşur.”
(Bu hadisin senidi zayıftır. Çünkü senedinde Yezid b. Ebi Ziyad adında mevzu hadis uyduran yalancı bir şahıs vardır.)
Muaviye’den, Rasululluh (s.a.s) ‘in:
Şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
“Her günahın Allah’tan affı beklenebilir. Ancak kafir olarak ölen ile bir müslümanı haksız yere öldüren kimselerin günahı hariçtir.”
(Ebu Davud, Ahmed) (Hakim ve Zehebi bu hadis için sahih dediler.)
“Kim bir mü’mini bilerek öldürürse onun cezası içinde ebedi kalmak üzere cehennemdir. Allah ona gazap etmiş, lanet etmiş ve ona çok büyük bir azab hazırlamıştır.”
(Nisa: 93)
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
“Onlar ki, Allah’la beraber başka bir ilaha ibadet etmezler. Allah’ın haram kıldığı cana haksız yere kıymazlar, zina etmezler. Kim bunlardan birini yaparsa ceza görür. Kıyamet günü de azabı kat kat olur ve azabın içinde hor ve ebedi bırakılır. Ancak tevbe edip iman ederek salih amel işleyen kimseler müstesnadır. İşte Allah bunların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Allah Gafur ve Rahimdir.”
(Furkan: 68-70)
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
“Kim bir canı bir can karşılığında olmaksızın veya yeryüzünde fitne çıkarmak için öldürürse, bütün insanları öldürmüş gibi olur ve kim onu kurtarırsa bütün insanları yaşatmış gibi olur.”
(Maide: 32)
“Diri diri gömülen kızın hangi suçtan dolayı öldürüldüğü sorulduğu zaman.”
(Tekvir: 8-9)
Rasulullah (s.a.s) “Helak edici yedi günahtan sakının” dediği hadisi şerifinde; Allah’ın haram kıldığı cana haksız yere kıymayı bu günahlardan birisi olarak belirtmiştir.
Bir defasında: Ya Rasulullah! Allah katında günahların en büyügü hangisidir? diye sorulduğunda Rasulullah (s.a.s) şu cevabı verdi:
“Allah seni yarattığı halde ona herhangi bir şeyi denk tutmandır."”Sonra hangisinin daha büyük günah olduğu sorulduğunda:
“Seninle yemek yemesinden korktuğun için çocuğunu öldürmendir.” buyurdu. Sonra hangisidir, denildiğinde: “Komşunun hanımıyla zina etmendir.” buyurdu
(Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesei, Ebu Davud, Ahmed)
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:
“İki müslüman kılıçlarıyla vuruştukları zaman öldüren de öldürülen de cehennemdedir.” Sahabeler bunun üzerine:
“Ya Rasulullah! şu öldürenin cehennemde olduğunu anladık da, ya öldürülene ne oluyor? Onun suçu ne? dediler. Rasulullah (s.a.s): “Çünkü o da müslüman kardeşini öldürmeye azimliydi.” buyurdu
(Buhari, Müslim)
"Bir insan kendisine haram olan kanı dökmediği müddetçe, dini yönden emniyet içersindedir.”
(Buhari, Ahmed)
“Benden sonra birbirinin boyununu vuran kafirlerin haline dönmeyin.”
(Buhari, Müslim)
İbn-i Beride babasından Rasulullah (s.a.s)’in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:
“Bir müslümanı öldürmek, Allah (c.c)’ın katında dünyanın zeval bulmasından daha büyüktür.”
(Nesei)
“Kıyamet günü önce insanlar arasındaki kan davaları hükme bağlanır.” (Buhari, Müslim, Nesei)
Abdullah b. Amr’dan Rasulullah (s.a.s)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir.
“Büyük günahlar; Allah’a ortak koşmak, haksız yere adam öldürmek, ana-babaya eziyet etmek ve yalan yere yemin etmektir.”
(Buhari, Ahmed)
Ukbe b. Malik’den, Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
“Allah (c.c) mü’mini haksız yere öldüreni cennetine sokmaz.” Rasulullah bu sözü üç kere söylemiştir.”
(Zehebi bu hadis için Müslim”in şartlarına göre sahihtir, dedi.)
“Haksız yere öldürülen hiçbir insan yoktur ki Adem’in ilk oğluna bundan bir pay düşmesin. Çünkü, o öldürme işini ilk kez başlatan kişidir.”
(Buhari, Müslim)
İbn-i Ömer (r.a)’den Rasulullah (s.a.s)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
“Müslümanlarla arasında anlaşma bulunan bir kişiyi haksız yere öldüren kimse cennetin kokusunu dahi hissedemeyecektir. Halbuki cennetin kokusu kırk yıllık mesafeden rahatlıkla hissedilir.”
(Buhari, Nesei, İbn-i Mace, Ahmed)
Ebu Hureyre (r.a)’den
Rasulullah (s.a.s)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
“Allah’ın ve Rasulullah’ın zimmetine sahip olan kimseyi haksız yere öldüren kişi, Allah’ın ahdini bozmuş olur. Bu kişi cennetin kokusunu bile duyamayacaktır. Halbuki cennetin kokusu kırk senelik mesafeden rahatlıkla hissedilir.”
(Tirmizi rivayet etti ve hasen sahih dedi.)
Ebu Hureyre (r.a)’dan, Rasululluh (s.a.s) şöyle buyurdu:
“Bir kelime söylemek suretiyle dahi olsa bir mü’mini öldürülmesine katkıda bulunan kimse kıyamet gününde gözlerinin arasında “Allah’ın rahmetinden umudunu kesmiştir” yazılı olduğu halde Allah’a kavuşur.”
(Bu hadisin senidi zayıftır. Çünkü senedinde Yezid b. Ebi Ziyad adında mevzu hadis uyduran yalancı bir şahıs vardır.)
Muaviye’den, Rasululluh (s.a.s) ‘in:
Şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
“Her günahın Allah’tan affı beklenebilir. Ancak kafir olarak ölen ile bir müslümanı haksız yere öldüren kimselerin günahı hariçtir.”
(Ebu Davud, Ahmed) (Hakim ve Zehebi bu hadis için sahih dediler.)