el-Herevî, er-Rabi b. Süleyman'dan şöyle dediğini nakletmektedir:
"Ben Şafiî'yi şöyle derken dinledim: ... Bir adam ilim kitablarını bir başkasına vasiyet edecek olursa kitabları arasında kelâma dair kitablar da bulunuyorsa bu kitablar vasiyetin kapsamına girmez. Çünkü kelâm ilimden sayılmaz." (Zemmu'l-Kelâm, vr. 213; Zehebi, es-Siyer, X, 30)
Herevî, el-Hasen ez-Zaferani'den şöyle dediğini rivayet etmektedir:
"Şafiî'yi şöyle derken dinledim: "Ben kelâma dair bir kişiyle bir defa tartıştım mı mutlaka bundan dolayı Allah'tan da mağfiret dilemişimdir." (Zemmu'l Kelâm, vr. 213; Zehebi, Siyer, X, 30)
Yine el-Herevî, er-Rabi b. Süleyman'dan şöyle dediğini rivayet etmektedir:
"Şafiî dedi ki: Ben herbir muhalif kimseye dair büyükçe bir kitap hazırlamak istesem bunu yapabilirim; fakat kelâm ile benim işim yok. Kelâmdan herhangi bir şeyin de bana nis-bet edilmesini de arzu etmiyorum." (Zemmu'l Kelâm, vr. 215)
İbn Batta, Ebu Sevr'den şöyle dediğini rivayet etmektedir:
"Şafiî bana dedi ki: Kelâmdan herhangi bir şeye bürünüp de iflah olmuş kimse görmedim." (el-İbanetu'l-Kübra, s. 535-536)
el-Herevî, Yunus el-Mısrî'den şöyle dediğini rivayet etmektedir:
"Şafiî dedi ki: Yüce Allah'ın, Allah'a şirk koşmanın dışında yasaklamış olduğu her bir şeye bir kimseyi mübtela kılması onu kelâma mübtela kılmasından daha hayırlıdır." (İbn Ebi Hatim, Menâkibu'ş-Şafiî, s. 182)
İşte İmam Şafiî'nin -Allah'ın rahmeti üzerine olsun- dinin esasları ile ilgili meselelere dair görüşleri ve kelâm ilmine karşı tutumu budur.
"Ben Şafiî'yi şöyle derken dinledim: ... Bir adam ilim kitablarını bir başkasına vasiyet edecek olursa kitabları arasında kelâma dair kitablar da bulunuyorsa bu kitablar vasiyetin kapsamına girmez. Çünkü kelâm ilimden sayılmaz." (Zemmu'l-Kelâm, vr. 213; Zehebi, es-Siyer, X, 30)
Herevî, el-Hasen ez-Zaferani'den şöyle dediğini rivayet etmektedir:
"Şafiî'yi şöyle derken dinledim: "Ben kelâma dair bir kişiyle bir defa tartıştım mı mutlaka bundan dolayı Allah'tan da mağfiret dilemişimdir." (Zemmu'l Kelâm, vr. 213; Zehebi, Siyer, X, 30)
Yine el-Herevî, er-Rabi b. Süleyman'dan şöyle dediğini rivayet etmektedir:
"Şafiî dedi ki: Ben herbir muhalif kimseye dair büyükçe bir kitap hazırlamak istesem bunu yapabilirim; fakat kelâm ile benim işim yok. Kelâmdan herhangi bir şeyin de bana nis-bet edilmesini de arzu etmiyorum." (Zemmu'l Kelâm, vr. 215)
İbn Batta, Ebu Sevr'den şöyle dediğini rivayet etmektedir:
"Şafiî bana dedi ki: Kelâmdan herhangi bir şeye bürünüp de iflah olmuş kimse görmedim." (el-İbanetu'l-Kübra, s. 535-536)
el-Herevî, Yunus el-Mısrî'den şöyle dediğini rivayet etmektedir:
"Şafiî dedi ki: Yüce Allah'ın, Allah'a şirk koşmanın dışında yasaklamış olduğu her bir şeye bir kimseyi mübtela kılması onu kelâma mübtela kılmasından daha hayırlıdır." (İbn Ebi Hatim, Menâkibu'ş-Şafiî, s. 182)
İşte İmam Şafiî'nin -Allah'ın rahmeti üzerine olsun- dinin esasları ile ilgili meselelere dair görüşleri ve kelâm ilmine karşı tutumu budur.