Abdullah b. Ahmed b. Hanbel dedi ki: “Babama; içinde Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemden, sahabeden ve tabiinden rivayetler bulunan bir kitabı, sahihini zayıfını ayırt edemeyecek kimsenin okuyup dilediğini seçmesi, onunla amel etmesi ve fetva vermesi caiz midir?” diye sordum.
“İlim ehlinden sahih olanını sormadıkça amel edemez” dedi. (İlamul-Muvakkiin 4/179)
İmam Muslim, et-Temyiz adlı eserinde (s.218) şöyle demiştir: “Allah sana rahmet etsin, bil ki, hadis sanatı ve sebebini bilmek, sahihini sahih olmayandan ayırmak hadis ehline özeldir. Zira onlar insanların rivayetlerini ezberlemiş olup, onu başkalarından daha iyi tanırlar. Zira dinlerini dayandırdıkları asıl; Nebi sallallahu aleyhi ve sellem‟in zamanından bu asra gelinceye kadar asırdan asıra nakledilen sünnetler ve eserlerdir.”
İbn Receb, Fadlu İlmis-Selefte (s.57) şöyle demiştir: “İmamlar ve hadis ehlinin fakihleri, nerede olursa olsun sahih hadise tabi olurlar.”
Şeyhulislam İbn Teymiyye şöyle demiştir: “Şeriatta sahih ve hasen olmayan zayıf hadislere dayanmak caiz değildir.” (Mecmuul-Fetava 1/250)
Altın Kaideler
“İlim ehlinden sahih olanını sormadıkça amel edemez” dedi. (İlamul-Muvakkiin 4/179)
İmam Muslim, et-Temyiz adlı eserinde (s.218) şöyle demiştir: “Allah sana rahmet etsin, bil ki, hadis sanatı ve sebebini bilmek, sahihini sahih olmayandan ayırmak hadis ehline özeldir. Zira onlar insanların rivayetlerini ezberlemiş olup, onu başkalarından daha iyi tanırlar. Zira dinlerini dayandırdıkları asıl; Nebi sallallahu aleyhi ve sellem‟in zamanından bu asra gelinceye kadar asırdan asıra nakledilen sünnetler ve eserlerdir.”
İbn Receb, Fadlu İlmis-Selefte (s.57) şöyle demiştir: “İmamlar ve hadis ehlinin fakihleri, nerede olursa olsun sahih hadise tabi olurlar.”
Şeyhulislam İbn Teymiyye şöyle demiştir: “Şeriatta sahih ve hasen olmayan zayıf hadislere dayanmak caiz değildir.” (Mecmuul-Fetava 1/250)
Altın Kaideler